אבולת

שיקוץ גדול, סדר רוע

דירוג שריון 17 (שריון טבעי)
נקודות פגיעה 135 (18ק10 + 36)
מהירות 3 מ׳, שחייה 12 מ׳

כוח זרז חוסן תבנ חכמ כרז
21 (5+) 9 (1-) 15 (2+) 18 (4+) 15 (2+) 18 (4+)

זריקות הצלה חוסן 6+, תבנ 8+, חכמ 6+
מיומנויות הבחנה 10+, היסטוריה 12+
חושים ראיית חושך 36 מ׳, הבחנה קבועה 20
שפות דיבור עמוק, טלפתיה 36 מ׳
אתגר 10 (5,900 נק״נ)

אמפיבי. האבולת יכול לנשום אוויר ומים.

ענן ריר. כל עוד האבולת נמצא מתחת לפני המים, הוא מוקף ריר. יצור שנוגע באבולת או פוגע בו עם התקפת קפא״פ ונמצא בטווח ½1 מ׳ ממנו צריך לבצע זריקת הצלה לחוסן בד״ק 14. אם היצור נכשל, הוא הופך חולה למשך 1ק4 שעות. היצור החולה יכול לנשום אך ורק מתחת לפני המים.

גישוש טלפתי. אם יצור מתקשר טלפתית עם האבולת, האבולת יודע את הרצונות הגדולים ביותר שלו כל עוד הוא יכול לראות את היצור.

פעולות

התקפות מרובות. האבולת מבצע שלוש התקפות משוש.

משוש. התקפת נשק קפא״פ: 9+ לפגוע, הישג 3 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 12 (2ק6 + 5) נזק מוחץ. אם המטרה היא יצור, הוא חייב להצליח בזריקת הצלה לחוסן בד״ק 14 או להפוך חולה. המחלה אינה משפיעה למשך 1 דקה וניתן לרפא אותה על ידי כל קסם שמרפא מחלות. לאחר 1 דקה, עור היצור החולה הופך שקוף ורירי, היצור לא יכול להשיב נקודות פגיעה, אלא אם כן הוא מתחת לפני המים, והמחלה ניתנת לריפוי רק על ידי הלחש מרפא או לחש אחר מדרג 6 ומעלה המרפא מחלות. כאשר היצור נמצא מחוץ למים, הוא סופג 6 (1ק12) נזק חומצה כל 10 דקות, אלא אם כן הוא מרטיב את העור לפני תום 10 הדקות.

זנב. התקפת נשק קפא״פ: 9+ לפגיעה, הישג 3 מ׳, מטרה אחת. פגיעה: 15 (3ק6 + 5) נזק מוחץ.

שיעבוד (3 / יום). האבולת בוחר יצור אחד שהוא יכול לראות בטווח 9 מ׳ ממנו. המטרה צריכה להצליח בזריקת הצלה לחוכמה בד״ק 14 או להיות מוקסמת על ידי האבולת עד שהאבולת מת או עד שהוא והמטרה כבר לא נמצאים באותו מישור קיום. המטרה המוקסמת נמצאת תחת שליטת האבולת ואינה יכולה לבצע פעולות תגובה, והאבולת והמטרה יכולים לתקשר טלפתית זה עם זה בכל מרחק.

בכל פעם שהמטרה המוקסמת סופגת נזק, היא יכולה לחזור על זריקת ההצלה. אם היא מצליחה, ההשפעה מסתיימת. המטרה יכולה גם לחזור על זריקת ההצלה כאשר היא במרחק של לפחות ½1 ק״מ מהאבולת, אבל היא יכולה לעשות זאת לכל היותר פעם אחת בכל 24 שעות.

פעולות אגדיות

האבולת יכול לבצע 3 פעולות אגדיות, לבחירתו מתוך האפשרויות הבאות. האבולת יכול להשתמש רק בפעולה אגדית אחת בכל פעם ורק בסוף תורו של יצור אחר. האבולת משיב פעולות אגדיות שניצל בתחילת תורו.

זיהוי. האבולת מבצע בדיקת חוכמה (הבחנה).

הנפת זנב. האבולת מבצע התקפת זנב אחת.

ניקוז תודעה (עולה 2 פעולות). יצור אחד המוקסם על ידי האבולת סופג 10 (3ק6) נזק תודעה, והאבולת משיב נקודות פגיעה בכמות השווה לנזק שהיצור ספג.