שדה אל-קסם

לחש מגננה מדרג 8

זמן הטלה: 1 פעולה
טווח: עצמי (כדור ברדיוס 3 מ׳)
רכיבים: ק, ת, ח (קמצוץ אבקת ברזל או שבבי ברזל)
משך: ריכוז, עד 1 שעה

אתה מוקף בכדור אל-קסם בלתי נראה ברדיוס 3 מ׳. אזור זה מנותק מאנרגיית הקסם המכסה את כל הרב-יקום. בתוך הכדור לא ניתן להטיל לחשים, יצורים מזומנים נעלמים ואפילו חפצים קסומים הופכים רגילים. עד תום הלחש הכדור נע איתך ואתה נשאר מרכזו.

לחשים והשפעות קסומות אחרות, למעט אלו שנוצרו על ידי עתקים או אלים, מודחקים בתוך הכדור ולא יכולים לחדור אליו. לחש שהוטל מנצל את יחידת לחש שהשתמשו בה, גם אם הודחק. בזמן שההשפעה מודחקת היא לא משפיעה אבל הזמן בו היתה מודחקת נחשב לזמן הכולל שלה. 

השפעות עם מטרה. לחשים והשפעות קסומות אחרות, למשל קליע קסם או הקסמת אדם שמכוונים למטרה מסוימת: חפץ או יצור הנמצאים בתוך הכדור לא משפיעים על מטרתם כלל.

אזורי קסם. אזור לחש או השפעה קסומה אחרת, כמו למשל כדור אש, לא יכול לחדור לתוך הכדור. אם הכדור חופף חלקית עם אזור הקסם, האזור המכוסה על ידי הכדור מודחק. למשל, הלהבות הנוצרות על ידי קיר אש מודחקות בתוך הכדור, דבר היוצר פער בקיר אם אזור החפיפה גדול מספיק.

לחשים. כל לחש פעיל או השפעה קסומה אחרת על יצור או חפץ בתוך הכדור מודחקים כל עוד היצור או החפץ נמצאים בתוכו.

חפצים קסומים. התכונות והכוחות של חפצים קסומים מודחקים בתוך הכדור. למשל, חרב ארוכה 1+ בתוך הכדור מתפקדת בתור חרב ארוכה לא קסומה.

התכונות והכוחות של חפצים קסומים מודחקים אם משתמשים בהם נגד מטרות בתוך הכדור או אם האוחז בחפץ נמצא בתוך הכדור. אם נשק קסום או פיסת תחמושת קסומה עוזבים את הכדור לגמרי (למשל כאשר אתה יורה חץ קסום או מטיל חנית קסומה לעבר מטרה מחוץ לכדור), הקסם מפסיק להיות מודחק ברגע שהנשק או התחמושת יוצאים מהכדור.

מסע קסום. שיגור ומסע בין מישורים נכשל כאשר הוא מתבצע בתוך הכדור, בין אם הכדור הוא יעד המסע או נקודת המוצא. שער למיקום אחר, עולם או מישור קיום, כמו גם פתח לחלל חוץ-מימדי כמו זה הנוצר על ידי הלחש תעלול חבלים, נסגר זמנית כאשר הוא בתוך הכדור.

יצורים וחפצים. יצור או חפץ שנוצרו או זומנו באמצעות קסם מפסיקים זמנית להתקיים בתוך הכדור. יצור כזה מופיע מיד כאשר החלל אותו תפס היצור כבר לא נמצא בתוך הכדור.

הפגת קסם. לחשים והשפעות קסומות אחרות שמבטלות קסם לא משפיעות על הכדור. בדומה, כדורים שנוצרו על ידי לחשי שדה אל-קסם שונים לא מבטלים זה עד זה.