רעידת אדמה

לחש תעצומה מדרג 8

זמן הטלה: 1 פעולה
טווח: 150 מ׳
רכיבים: ק, ת, ח (קמצוץ אפר, חתיכת אבן וגוש חימר)
משך: ריכוז, עד 1 דקה

אתה יוצר רעש אדמה בנקודה על הקרקע שאתה יכול לראות בטווח. עד תום הלחש, רעידות חזקות מכות באדמה ברדיוס 30 מ׳ מסביב לנקודה ומרעידות כל יצור ומבנה הנוגע באדמה בטווח זה. 

האדמה באזור זה הופכת לתוואי שטח קשה. כל יצור על האדמה המתרכז צריך לבצע זריקת הצלה לחוסן. אם הוא נכשל, הריכוז שלו נשבר.

כאשר אתה מטיל לחש זה, ובסיום כל תור בו אתה מתרכז בו, כל יצור על האדמה באזור צריך לבצע זריקת הצלה לזריזות. יצור שנכשל נופל שרוע.

ללחש זה יכולות להיות השפעות נוספות, בתלות בתוואי השטח, להחלטת השה״ם.

סדקים. סדקים נפתחים באדמה באזור הלחש בתחילת התור הבא שלך אחרי הטלת הלחש. סה״כ נפתחים 1ק6 סדקים במיקומים להחלטת השה״ם. כל אחד מסדקים אלו הוא בעומק 1ק10 × 3 מ׳, ברוחב 3 מ׳ ונמשך מקצה אחד של אזור הלחש לקצה הנגדי. יצור העומד בנקודה בה נפתח סדק צריך להצליח בזריקת הצלה לזריזות או שהוא נופל פנימה. יצור שמצליח בהצלה זז עם קצה הסדק בעודו נפתח.

סדק הנפתח מתחת למבנה גורם לו להתמוטט אוטומטית (ראה בהמשך).

מבנים. הרעש גורם 50 נקודות נזק מוחץ לכל מבנה הנוגע באדמה באזור כאשר אתה מטיל את הלחש ובתחילת כל אחד מתורותיך עד תום הלחש. אם מבנה יורד ל-0 נקודות פגיעה, הוא מתמוטט ועשוי לגרום נזק ליצורים סמוכים. יצור שמרחקו מהמבנה לא עולה על חצי מגובה המבנה צריך לבצע זריקת הצלה לזריזות. אם היצור נכשל בהצלה הוא סופג 5ק6 נזק מוחץ, נופל שרוע ונקבר בהריסות וצריך להשתמש בפעולה כדי לבצע בדיקת כוח (אתלטיקה) בד״ק 20 כדי לצאת. השה״ם יכול לשנות את ד״ק לגבוהה או נמוכה יותר בהתאם לאופי ההריסות. אם היצור הצליח בהצלה הוא סופג חצי נזק ולא נופל או נלכד.