כליאה

לחש מגננה מדרג 9

זמן הטלה: 1 דקה
טווח: 9 מ׳
רכיבים: ק, ת, ח (קלף עם איור של המטרה או פסלון מגולף בדמותה ורכיב מיוחד המשתנה בהתאם לגרסת הלחש שבחרת ושווה לפחות 500 מ״ז לכל קוביית פגיעה של המטרה)
משך: עד שמופג

אתה יוצר רסן קסום כדי להחזיק יצור שאתה יכול לראות בטווח. היצור חייב להצליח בזריקת הצלה לחוכמה או להיות כלוא על ידי הלחש; אם היצור הצליח בזריקת ההצלה, הוא חסין ללחש אם אתה מטיל אותו מחדש. כל עוד היצור נמצא תחת השפעת הלחש, הוא לא צריך לנשום, לאכול או לשתות והוא אינו מזדקן. לחשי חיזוי לא יכולים למצוא או לתפוס את היצור.

כאשר אתה מטיל את הלחש, בחר אחת מדרכי הכליאה הבאות.

קבורה. היצור נקבר עמוק מתחת לאדמה בתוך כדור של כוח קסום בגודל המספיק בדיוק להכיל אותו. דבר לא יכול לעבור דרך הכדור ואף יצור לא יכול להשתגר או להשתמש במסע מישורי כדי להיכנס או לצאת מהכדור.

הרכיב המיוחד לגרסה זו של הלחש הוא כדור מית׳רל קטן.

שרשראות. שרשראות כבדות המעוגנות היטב לאדמה מחזיקות את היצור במקום. היצור מרוסן עד תום הלחש, ולא יכול לזוז בכוחות עצמו או בכל דרך אחרת עד אז.

הרכיב המיוחד לגרסה זו של הלחש הוא שרשרת עדינה ממתכת יקרה.

כלא מגודר. הלחש מעביר את היצור לתת-מישור קטנטן המוגן מפני שיגור ומסע מישורי. תת-המישור יכול להיות מבוך, כלוב, מגדל או מבנה סגור דומה בגודל לבחירתך.

הרכיב המיוחד לגרסה זו של הלחש הוא יצוג מיניאטורי של הכלא עשוי מאבן ירקן.

מיכל קטנטן. היצור מתכווץ לגובה ½2 ס״מ ונכלא בתוך אבן חן או חפץ דומה. אור יכול לחדור לתוך האבן כרגיל (ובכך מאפשר ליצור לראות אל מחוץ לאבן וליצורים אחרים לראות פנימה), אבל שום דבר אחר לא יכול לעבור, אפילו לא על ידי שיגור או מסע מישורי. לא ניתן לחתוך או לשבור את האבן כל עוד הלחש פועל.

הרכיב המיוחד לגרסה זו של הלחש הוא אבן חן גדולה ושקופה כמו למשל קורונדום, יהלום או אודם.

תרדמה. היצור נופל לתרדמה ולא ניתן להעירו.

הרכיב המיוחד לגרסה זו של הלחש הוא עשבים מרדימים נדירים.

סיום הלחש. בזמן הטלת הלחש, בכל אחת מגרסאותיו, אתה יכול לציין תנאי שיגרום ללחש להסתיים ובכך לשחרר את מטרת הלחש. התנאי יכול להיות ספציפי או מפורט ככל שתרצה, אבל השה״ם צריך להסכים שהתנאי הגיוני וסביר שהוא יתרחש. התנאים יכולים להתבסס על שמות יצורים, זהות או אלים אבל מעבר לכך חייבים להתבסס על פעולות נראות או איכויות ולא על דברים לא מוחשיים כגון דרגה, מקצוע או נקודות פגיעה.

לחש הפגת קסם יכול לסיים את הלחש רק אם הוא מוטל כלחש מדרג 9 כנגד הכלא או הרכיב המיוחד ששימש להטלת הלחש.

אתה יכול להשתמש ברכיב מיוחד מסוים כדי ליצור רק כלא אחד בו זמנית. אם אתה מטיל את הלחש שוב באמצעות אותו רכיב מיוחד, המטרה של הלחש הקודם משתחררת מייד.