הגדלה/הקטנה

לחש תהפוכה מדרג 2

זמן הטלה: 1 פעולה
טווח: 9 מ׳
רכיבים: ק, ת, ח (קמצוץ אבקת ברזל)
משך: ריכוז, עד 1 דקה

אתה גורם ליצור או חפץ שאתה יכול לראות בטווח לגדול או להתכווץ עד תום הלחש. בחר יצור או חפץ שאינו ברשות יצור. אם המטרה מתנגדת, היא יכולה לבצע זריקת הצלה לחוסן ואם היא הצליחה, ללחש אין השפעה.

אם המטרה היא יצור, כל מה שהיצור לובש ונושא משנה גודל ביחד איתו. כל חפץ שמופל על ידי יצור תחת השפעת הלחש, חוזר מיד לגודלו המקורי.

הגדלה. גודלו של היצור מוכפל בכל כיוון, ומשקלו גדל פי שמונה. הגדלה זו מעלה את המטרה בקטגוריית גודל אחת – למשל, מבינוני לגדול. אם אין מספיק מקום למטרה להכפיל את גודלה, היצור או החפץ גדל לגודל המירבי האפשרי במקום. עד תום הלחש, למטרה יש גם יתרון בבדיקות כוח וזריקות הצלה לכוח. נשק המטרה גדל גם כן ומתאים לגודלה החדש. כל עוד הנשק מוגדל התקפות המטרה גורמות 1ק4 נזק נוסף.

הקטנה. גודל המטרה קטן פי שניים בכל כיוון, ומשקלו קטן לשמינית ממשקלו הרגיל. הקטנה זו מורידה את המטרה בקטגוריית גודל אחת – למשל מבינוני לקטן. עד תום הלחש, למטרה יש גם חסרון בבדיקות כוח וזריקות הצלה לכוח. נשק המטרה קטן גם כן ומתאים לגודלה החדש. כל עוד הנשק מוקטן התקפות המטרה גורמות 1ק4 פחות נזק (הפחתה זו לא יכולה להפחית את הנזק מתחת ל-1).