בן ברית מישורי

לחש יצירה מדרג 6

זמן הטלה: 10 דקות
טווח: 18 מ׳
רכיבים: ק, ת
משך: מיידי

אתה מפציר לעזרה מישות מעולם אחר. הישות צריכה להיות ידועה לך: אל, קדמון, נסיך שדים או יצור אחר בעל כוחות קוסמיים. הישות שולחת יצור מרום, יסודן או בן-תופת לעזור לך, וגורמת ליצור להופיע בחלל פנוי בטווח. אם אתה יודע את שמו של יצור מסוים, אתה יכול לומר את שמו כאשר אתה מטיל את הלחש ובכך לבקש אותו (למרות שאתה עשוי לקבל יצור אחר, לבחירת השה״ם).

כאשר היצור מופיע, הוא לא מחויב להתנהג בצורה מסוימת. אתה יכול לבקש מהיצור לבצע שירות עבורך, בתמורה לתשלום, אבל הוא לא מחויב לעשות זאת. השירות יכול להיות פשוט (למשל להטיס אותך מעבר לתהום או לעזור בקרב) או מורכב (לרגל אחרי אויביך או להגן עליך בזמן שאתה חוקר מבוך). אתה חייב להיות מסוגל לתקשר עם היצור בכדי לשאת ולתת עימו.

התשלום יכול להתבצע במספר דרכים. יצור מרום יכול לדרוש תרומה נאה של זהב או חפצים קסומים למקדש הקשור אליו, בעוד בן-תופת עשוי לדרוש קורבן חי או אוצר. יצורים מסוימים אף עשויים לדרוש שתבצע עבורם משימה בתמורה לשירותיהם.

בתור חוק אצבע, משימה שניתן למדוד את אורכה בדקות תדרוש תשלום בגובה 100 מ״ז לדקה. משימה הנמדדת בשעות תדרוש 1,000 מ״ז לשעה. משימה הנמדדת בימים (עד 10 ימים) תדרוש 10,000 מ״ז ליום. השה״ם יכול להתאים את הסכומים האלו בהתאם לנסיבות בהם הלחש הוטל. אם המשימה מתיישבת עם ערכי היצור, הסכום יכול לרדת לחצי או אפילו הוא עשוי לוותר עליו לגמרי. משימות שלא כרוכות בסיכון דורשות בדרך כלל רק חצי מהסכום, בעוד משימות מסוכנות במיוחד יכולות לדרוש תמורה גדולה יותר. רק לעיתים רחוקות יסכים יצור לקבל על עצמו משימה התאבדותית.

לאחר שהיצור השלים את משימתו, או לאחר שתקופת השירות שהוסכם עליה פגה, היצור חוזר למישור הבית שלו לאחר שדיווח לך, אם הוא יכול ואם המשימה כללה דיווח.

אם אתה לא מסוגל להגיע להסכמה עם היצור על תשלום, היצור חוזר מיד למישור הבית שלו.

יצור שגויס לחבורה נחשב כחבר בה, ומקבל את חלקו המלא בכל נקודות הניסיון שהחבורה צוברת.